Az RTL Csoport magyar nyelvű csatornáié volt a 2013-as év

Írta: Kardos Attila   
2014. január 04.
RTL Klub Az RTL Csoport magyar nyelvű csatornáié volt az 2013-as év: a legnézettebb csatorna az RTL Klub Magyarországon (18-49, SHR % és 4+), míg a kábelcsatornák között a Film+ bizonyult a legjobbnak a kereskedelmileg fontos, 18-49-es korcsoportban (SHR %).

RTL Klub vs. Tv2

Az RTL Csoport csatornái (RTL Klub, RTL II, Cool, Film+, Sorozat+, Prizma, Film+2, Muzsika TV) a tavalyi évben messze felülmúlták közönségarányban a Tv2 Csoportot (Tv2, Super Tv2, Fem3, Pro4), illetve a közmédia csatornáit (m1, m2, Duna, Duna World). A legnagyobb arányú különbség főműsoridőben figyelhető meg: RTL Csoport 38 %, Tv2 csoport 18,3 %, közmédia 8,6 % (SHR, 18-49).

A kereskedelmileg fontos, 18-49-es korcsoportban az RTL Klub éves átlag közönségaránya 23,9 % SHR volt főműsoridőben, míg a Tv2-é 15,5 % SHR (2013. január 1-december 31.) Az egész napot figyelembe véve az arány 16 % SHR a 12,7 %-kal szemben, ugyanebben a korcsoportban.

A képzeletbeli dobogó harmadik helyét az RTL3 értékesítési néven futó Cool, Film+ és RTLII csatornák szerezték meg 12 %-os egész napos összesített közönségaránnyal (18-49-es korcsoport).

Top műsorok

Az RTL Klub – s ezzel a hazai csatornák - legnézettebb műsora az X-Faktor volt, szeptember 22-i adását 2.390.564-en látták a teljes lakosságból. Továbbra is tartja kiemelkedő helyét a nézettségi toplistán a Barátok közt, illetve az élmezőnyben található a 2013-ban új műsorként indult Éjjel-Nappal Budapest. A riportmagazinok közül a Fókusz és a Fókusz Plusz áll a toplista előkelő helyén, de a késő este kezdődő Házon kívül (legnézettebb műsora a június 5-i volt 594.139 nézővel, 4+), valamint a XXI. század (legnézettebb epizódja a január 8-i volt 376.491 nézővel, 4+) is a közönség kedvelt műsora volt a tavalyi évben.

Erős kábelcsatornák

Tavalyi és tavaly előtti számaihoz képest jobb teljesítményt ért el a Film+ csatorna: 2013-ban 5,3 %-os egész napos közönségarányt teljesített (2012-ben 4,6 %, míg 2011-ben 4,5 %-ot, 18-49), s ezzel a kábelcsatornák között a 18-49-es korcsoportban az első helyen végzett. Főműsoridőben (19-23 óra) a Cool-lal azonos, 5,5 % SHR-t produkált (18-49).

Az RTLII 2013-ban ünnepelte első születésnapját, a csatorna éves átlagos nézettsége 1,44 % SHR volt, magasabb, mint a Super Tv2-é, mely 1,39 %-os SHR-t teljesített (18-49).

A mulatós és popzenét egyránt felvonultató Muzsika TV, valamint a Sorozat+ javított tavalyi eredményéhez képest (előbbi 0,4-ről 0,7-re, utóbbi 0,5-ről 0,6-ra, SHR %, 18-49), míg a Prizma TV és a Film +2 megtartotta közönségarányát (0,7, illetve 0,2 % SHR, 18-49). Sőt, a Prizma TV a teljes lakosságban javítani tudott közönségarányán (2012-ben 0,59, 2013-ban 0,62 SHR %, 4+)

Utolsó frissítés ( 2014. január 04. )
 
< Előző   Következő >
Add a Startlaphoz
Hírmorzsák
Viasat 2 Nevet vált a Sony-tól az Antenna Entertainmenthez került Sony Max és Sony Movies Channel várhatóan március 22-től.
Tovább...
 
Műsorajánló
TV műsor
© 2024 sat-tv-radio