Politikai játszma a műholdas csatornákon: gondban az Al Jazeera?

Írta: Kardos Attila   
2017. június 06.
Al Jazeera A 2017 június elején a Katar és több arab állam között kirobban diplomáciai konfliktus több nagynevű műholdas csatornát is érint, köztük a nálunk is ismert Al Jazeera-t.

A konfliktus részeként Egyiptom, Szaud-Arábia, az Egyesült Arab Emirátusok is megszakította kapcsolatait Katar-ral és nem csak határait és légterét zárta le, hanem több, katari székhelyű televíziós csatornát is lekapcsolt kábelhálózatain.

A lekapcsolás érinti az Al Jazeera csatornáit és a Bein Sport sportadóit is. Utóbbi több rangos nemzetközi sportsorozat kizárólagos jogával rendelkezik a Közel-Keleten, többek között a több rangos európai focisorozat, a Formula 1 sorozat vagy éppen a Roland Garros tenisztornát is ők közvetíthetik.

Egyiptom kiemelt helyzetben van, mivel a Nilesat rendszer üzemeltetőjeként műholdjairól könnyen le tudja kapcsolni a katari csatornákat, de az Arabsat rendszer az nem egy kézben van, habár szaudi székhelyű. Utóbbi esetbe a műholdas elérést nem is nagyon van értelme korlátozni, mert a keleti 25,5 fokon üzemel Katar saját műholdja, az Es'hailSat és a legtöbb katari műsor innen (is) sugároz, így elérve az Arabsat-ra figyelő antennákat.

Az elkövetkező napokban így az arab régióra figyelő TV-DX-erek több katari adó esetén is változásokat tapasztalhatnak.

Utolsó frissítés ( 2017. június 09. )
 
< Előző   Következő >
Add a Startlaphoz
Műsorajánló
TV műsor
© 2017 sat-tv-radio