Több mint 300 ezer MinDig TV-s háztartás

Írta: Kardos Attila   
2012. február 08.
MinDig Tv logo Továbbra is 830-840 ezer háztartás használja az ingyenes földfelszíni televíziós platformot, ugyanakkor megduplázódott a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatás lehetőségeivel élő háztartások száma. Így mára több mint 300 ezer háztartás veszi igénybe a digitális MinDig TV nyújtotta előnyöket, a MinDig TV Extrára előfizető háztartások száma pedig meghaladja az 50 ezret.

Megközelítően 1 millió háztartás - az összes háztartás egynegyede - rendelkezik az otthonában laposképernyős tévével, ezek nagy része alkalmas a DVB-T adások megjelenítésére - derül ki abból a kutatásból, amelyet az Ipsos készített 2012 januárjában.

Az Ipsos 2012. január elején újabb hullámmal bővítette a digitális földfelszíni televízió sugárzásról (DVB-T) folytatott kutatását, amelyet alkalmanként 2000 háztartás megkérdezésével készít 2011 tavasza óta. A kutatás alapján - 2011. októberhez hasonlóan - továbbra is 830-840 ezer háztartás használja az ingyenes földfelszíni televíziós platformot, ez a szám nem változott 2011 során.

Ugyanakkor a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatást használó háztartások száma megduplázódott: a set-top-box-szal tévézők száma 60-65 ezerrel, a televíziókészülékbe integrált tuner-rel MinDig TV-zők száma 65-70 ezerrel, míg a számítógépes kártyával tévézők száma 20-25 ezerrel bővült.

Így mára több mint 300 ezer háztartás veszi igénybe a digitális MinDig TV szolgáltatást, a MinDig TV Extrára előfizető háztartások száma pedig meghaladta az 50 ezret. Az adatok alapján a MinDig TV-t igénybevevő háztartások 70%-a rendelkezett korábban fizetős televíziós előfizetéssel, 15%-uk pedig le is mondta azt a MinDig TV hatására, azaz sok háztartás esetében elsődleges platformmá vált a DVB-T.A kutatás eredménye szerint megközelítően 1 millió háztartás - az összes háztartás egynegyede - rendelkezett az otthonában laposképernyős tévével, ezek nagy része alkalmas a DVB-T adások megjelenítésére. A digitális földfelszíni műsorszórást igénybe vevő háztartások körében az országos átlagnál jóval magasabb a laposképernyős televízió-használat.

Az intenzív karácsonyi marketingkampányok hatására - a használat mellett - a DVB-T szolgáltatások márkaismertsége is jelentősen növekedett néhány hónap alatt: a 2011. októberi hullámhoz képest a MinDig TV teljes ismertsége 83%-ról 89%-ra, míg a MinDig TV Extráé 58%-ról 66%-ra növekedett.-áll az Ipsos közleményeben.

 
< Előző   Következő >
Add a Startlaphoz
Hírmorzsák
TV2 Klub Az október 20-án megrendezett Big Picture konferencián jelentette be a TV2 csoport, hogy elindítják a TV2 Zéró-t és a TV2 Klub-ot.
Tovább...
 
Műsorajánló
TV műsor
© 2024 sat-tv-radio