A kereskedelmi televíziók közül itthon jelenleg a TV2 nyújtja az infotainment műsorok legszélesebb kínálatát. A csatorna hosszú idők óta piacvezető hírműsora, a Tények** és népszerű bulvármagazinja, az Aktív mellett az infotainment műsorcsaládhoz tartozik a TV2 reggeli aktuális magazinműsora, a Mokka és a hetente jelentkező riportmagazin, a Napló, melyek jelenleg versenytárs nélküli, egyedi műsornak számítanak a kereskedelmi televíziók piacán. Az információnyújtást a szórakoztatással ötvöző műsorok népszerűségét a kutatási eredmények is igazolják: a nézők igen gyakran emelik ki az infotainment műsorokat is a csatorna kínálatából, és a műsorcsalád megítélése pozitív hatással van a TV2 egészének megítélésére.
A nézettségi adatok szintén az infotainment műsorok népszerűségét igazolják: a TV2 reggeli műsora, a Mokka mind a teljes lakosság, mind a 18-49 évesek körében piacvezető*, a Tények az ország vezető hírműsora**, a Napló verhetetlennek bizonyul vasárnap esti sávjában**, míg az Aktív stabilan tartja piaci részesedését.
Viszonylag ritka a B2C (fogyasztói) image kommunikáció a hazai médiumok esetében, műsorcsoportra vonatkozóan pedig példa nélküli a TV2 május második felében indult infotainment kampánya, amely a műsorok népszerűségére, valamint a kampányban szereplő képernyősök magas ismertségére és hitelességére épít. Célja a műsorbrandek és egyben a TV2 imázsának építése.
A TV2 a szinte minden területet lefedő, 360 fokos marketing kampányához az online, print és mozi hirdetések, valamint az outdoor megjelenések mellett természetesen saját csatornáinak, a TV2-nek, a FEM3-nak és a PRO4-nek a felületeit is felhasználta, amihez egy nem mindennapi szpotot is készítettek. A 16 képernyős részvételével készült, greenbox stúdióban felvett szpotban a műsorvezetők arca egy különleges, úgynevezett morph technikával változik át egyikből a másikba. A szpotból 3 mutáció készült. A kreatív koncepció az üzleti kommunikációra is kiterjedt: többek között szakmai rendezvényekre és a szakmai sajtóra.
A TV2 infotainment image kampányát a csatorna a Carbon Group-pal együttműködve készítette.
Forrás: AGB Nielsen/TV2 kutatás
*2012 januártól májusig, havi átlagos SHR-t tekintve, saját sávjában
** teljes lakosságban, 2012 januártól májusig, havi átlagos SHR-t tekintve
A TV2 tv műsora...