Michael Peters, az
Euronews igazgatótanácsának elnöke 2013 áprilisában, a MIP TV vásár
alkalmából mutatta be az Euronews YouTube-stratégiáját, ennek részeként
a társaság saját ’Euronews Knowledge’ csatornáját. A nemzetközi
hírtelevízió, amely áprilisban 3. helyezett volt a megosztó oldalon, azt
a célt tűzte ki, hogy egy éven belül az 1. helyre ugrik.
A célt mindössze 8 hónap alatt sikerült elérni!
Ráadásul 2012 decembere és 2013 decembere között az Euronews egyéni
látogatóinak száma a YouTube-on több mint 160%-kal nőtt
Damien Marchi, termékmarketing- és innovációs igazgató így nyilatkozott:
„nagyon büszke vagyok az Euronews YouTube csapataira, akiket Mikhail
Konrad, YouTube termékmenedzser irányított. A cél elérése a
motivációjuknak, a szakértelmüknek és az Euronews szerkesztőségi és
technikai csapataival folytatott együttműködésüknek köszönhető”.
A (nonlineáris) stratégia megerősítésének másik elemeként, az Euronews
lett a második médium a Európában, amely megszerezte a YouTube
hitelesítését a YouTube csatornák létrehozása és kezelése terén
tanúsított szakértelmének köszönhetően. Tanúsítvánnyal rendelkező
többcsatornás hálózattá (Multi-Channel Network) válva az Euronews
elérhetővé teheti ezt a szakértelmet a YouTube-on megjelenni kívánó,
vagy a jelenlétét fejleszteni kívánó partnerek számára. Ez a
szolgáltatás az Euronews partnerei és ügyfelei számára kialakított
Euronews Network szolgáltatási kínálaton keresztül érhető el.
Euronews tv műsor