A társaságok egy része a felnőtt csatornákat külön csomagban biztosítja, így esetükben várhatóan az adó mértékével megemelik a csomag előfizetési díját,
míg más társaságok esetében könnyen elképzelhető, hogy külön csomagba kerül át az eddig pl. családi csomagban sugárzott felnőtt csatorna, mivel a csomagolás miatt nem megállapítható az adó alapja, azaz mennyi az adott csatorna előfizetési díja, amire rájön a 25%-os adó. Az átcsomagolást a digitális szolgáltatók technikailag könnyen elvégezhetik, de bajban lesznek az analóg szolgáltatók, ahol szűrőkkel végzik az egyes csomagok hozzáférésének szabályozását. Esetükben akár az ilyen csatornák megszüntetése is szóba kerülhet, főleg a vidéki kisebb hálózatokon.
Az adóemelést ismét megússza a UPC Direct, amely luxemburgi volta miatt nem magyar adóalany.
Ugyancsak kérdés, hogy mi lesz a néhány egyéni felnőtt csomag előfizetési lehetőséggel (pl. Penthouse HD): ezeket várhatóan ezentúl szürke importból szerzik majd be, kikerülendő a 25%-os drágulást.