Egy év alatt megduplázta az AH az ingyen digitális tv-t nézők számát

Írta: Kardos Attila   
2012. május 23.
MinDig TV logo A digitális földfelszíni televízió volt a leggyorsabban bővülő platform 2011-ben, az idén májusban már több mint 300.000 háztartás használja az ingyenes MinDig TV szolgáltatást, kétszer annyi, mint egy évvel korábban - mondta Jean-Francois Fenech, az Antenna Hungária Zrt. (AH) vezérigazgatója szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.

Az AH a következő hónapokban jelentős hálózatfejlesztést hajt végre, 15 új telephelyről indul el a digitális földfelszíni (DVB-T) sugárzás. Ennek eredményeképpen az országos szolgáltatás az 50 legnagyobb magyar város közül 47-ben beltéri vagy kültéri hordozható vétellel is elérhető. A hálózatbővítés eredményeképpen 65 DVB-T telephely lesz üzemben, a MinDig TV szolgáltatás lakossági lefedettsége pedig meghaladja a 98 százalékot.

Az AH tervezi azt is, hogy a jelentős nyári sportesemények idejére 3D tesztsugárzást indít az Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alappal (MTVA) együttműködésben. Így a következő hónapokban a közszolgálati csatornákon elérhető sportesemények, a Forma-1, a futball Európa-bajnokság és a londoni olimpiai játékok a MinDig TV kínálatában előfizetési díj nélkül, HD-minőségben is elérhetők lesznek.

Az eseményen közölték, tavaly 4 százalékkal, 1,14 millió háztartásra bővült a teljes földfelszíni televíziós használat az AGB Nielsen adatai alapján. A vezérigazgató elmondta azt is, hogy elkezdődött a MinDig TV-re történő migráció más fizetős tévés platformokról.

Jean-Francois Fenech az AH fizetős, MinDig TV Extra szolgáltatásáról elmondta, a legnagyobb növekedést érte el a vezeték nélküli szegmensben az elmúlt 12 hónap során, az előfizetők számát megduplázta, amelyek száma májusra meghaladta a 63 ezret. A terv az, hogy jövő márciusra ismét megduplázódjon a fizetős előfizetők száma.

Az ingyenes földfelszíni sugárzás esetében pedig a cél az, hogy a mostani 30 százalékról 50 százalékra nőjön az ezt igénybe vevő háztartások aránya.

Az AH a háztartások 80 százalékában használatos fizetős tv-piacon 2 százalékos részesedéssel rendelkezik, ezen belül a vezeték nélküli szegmensben 6 százalékossal. A sorrendben most tizedik AH egy év alatt a negyedik helyre szeretne feljönni - fejtette ki a vezérigazgató.

Az analóg szolgáltatás lekapcsolásról Jean-Franocis Fenech elmondta, korábban nyilvánossá vált, hogy a határidő 2014 végére módosult. Hozzátette: a következő hetekben várható a részletek tisztázása, mivel a lekapcsolás stratégiája még nem ismert. Ebből következően az érintett piaci szereplőknek jelentős tervezési bizonytalanságokkal kell szembenézniük.

 
< Előző   Következő >
Add a Startlaphoz
Műsorajánló
TV műsor
© 2024 sat-tv-radio