A médiakereskedőház 2013. január elsejétől a portfólió három kábelcsatornáját, a Cool, a Film+ és az október 1-jén elindult RTL II reklámidejét együttesen értékesíti, még hozzá úgy, hogy ezeken a kábelcsatornákon tükörblokkot alkalmaz.
A tükörblokk nem más, minthogy a reklámblokkok összehangoltan futnak majd a csatornákon, vagyis ugyanazon reklámszpotok egyazon időben lesznek láthatóak mindhárom kábelcsatornán.
Az RTL3 névvel ellátott értékesítési modell egy teljesen új “versenypályát” nyit a hirdető cégeknek. Ezzel a technikával az r-time ugyanis egy várhatóan 12 százalékos közönségarányú kábelcsatornával, vagyis ha úgy tetszik, egy harmadik nagy kereskedő csatornával szolgál a hirdetőknek kommunikációs céljaik eléréséhez, amely hatékonyságban akár az országos televíziókkal is felveheti a versenyt.
Itt már nem egyszerűen az egyes csatornák közönségarányának összeadásáról van csupán szó. Az ugyanabban a percben sugárzott reklámszpotok ugyanis itt valódi nézőszám összeadódást és ezáltal gyorsabb reach épülést jelentenek a hirdető számára.
Eddig: 1+1+1 rating kevesebb volt, mint a nagy csatornák 3 ratingje, hiszen általában ezzel nem lehetett a célcsoport 3 %-át egy időben elérni. Mostantól viszont: 1+1+1 = 3 rating! Ami valóban 3%-os elérést jelent, hiszen egy adott időtartam alatt történik a három csoport találkozása a reklámszpottal.
Míg külön-külön a három csatorna csak erős szereplője volt a magyar kábeltelevíziós piacnak, addig együttesen több mint 50% -os heti és több mint 68%-os havi elérésükkel a nagy csatornák felé közelítenek*, maguk mögé utasítva a kábelpiac többi szereplőjét.
* Forrás: Nielsen, 18-49 éves célcsoport, kereskedelmi idősáv (reklámblokkok) legalább egy percre vonatkozó kummulált elérése, heti: 2012. okt. 2-29., havi: 2012. okt. 1-31., teljes nap
RTL II tv műsor
Cool tv műsor
Film+ tv műsor