Az elsődleges, elérendő célcsoport a 3- 12 éves korosztály, akiket a reggel 06:00 órától este 20:00 óráig tartó műsorsávokban szólítanak meg.
A 20:00 órától kezdődő idősávokban a fiatal értelmiségieknek, kisgyermekes családok felnőtt tagjainak kínálnak alternatívát az igényes tévénézéshez.
A csatorna esti kínálatában a fiatal, igényes szórakozást kereső nézők számára közvetít a közmédia az M1 műsorválasztékához képest attitűdjében más, de témájában hasonló, közszolgálati értékeket közvetítő, szórakoztató, ismeretterjesztő, zenei és sportműsorokat.
Dr. Böröcz István, az MTVA vezérigazgatója a Mini Cityben megrendezett sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a közmédia együttműködése teremtette meg azt a lehetőséget, hogy egy régi és sokak által megfogalmazott igényt elégítsen ki. „2012. július 27-én azt a célt fogalmaztuk meg, hogy közösségi médiává válik a közmédia.
Sok korosztálynak szóló műsortartalmunk van, de 2012. december 22-étől a legfontosabb korosztály számára indítunk csatornát az M2-n, ahol csak a gyerekeknek sugárzunk erőszakmentes, értékes tartalmakat.” – mondta a vezérigazgató. „ A napokban nyolcvanéves Vitray Tamás fogalmazott úgy nemrégen, hogy a közmédiának nem feltétlenül kell a kereskedelmi értelemben hasznos nézettségi adatokat böngészni, és ebben egyetértünk. Úgy gondoljuk, hogy a három és tizenkét év közötti korosztály, amely mintegy egymillió gyermeket jelent, joggal követelheti a szüleitől, nagyszüleitől, ők pedig tőlünk, hogy értékes, és ami a legfontosabb, erőszakmentes tartalomhoz jussanak gyermekeik, unokáik. Ha az M1, mint nemzeti főadó áll a középpontban, akkor nem túlzás azt állítanunk, hogy a jövő az M2-é és a gyerekeké.” - fejtette ki Böröcz István.
Medveczky Balázs, az MTV Zrt. vezérigazgatója mondandóját a csatorna hívószavainak ismertetésével kezdte. „Barátságos, értékes, erőszakmentes, tanulságos, magyar és európai – ezek „ A gyerekcsatorna” hívószavai. Aki szülő, nagyszülő, két dolgot biztosan tud: nem tilthatja el sem a gyermekét, sem az unokáját a tévézéstől. Maximum terelgetheti, befolyásolhatja, mit nézzen. Mi felnőttek azt is tudjuk, a kicsik és a nagyobbak alakuló világképében milyen óriási szerepe van a képernyőnek. A Magyar Televízióban évtizedekkel ezelőtt készültek ennek a generációnak szóló alkotások, nem véletlen, hogy nagyon sokan kerestek meg bennünket fiatal szülők, de még nagyszülők is azzal, miért nem mutatjuk gyakrabban, miért nem használjuk azokat az értékeket és tartalmakat, amelyeken ők nőttek fel? Miért nem láthatják az ő gyermekeik Frakkot, Mirr–Murrt, Süsüt, Gombóc Artúrt vagy a Futrinka utcát. Az Alappal együttműködésben, mindezeket figyelembe véve állítottuk össze az első időszak műsorrendjét. Természetesen nem mondunk le arról sem, hogy egyre több saját gyártású produkcióval színesítsük műsorfolyamunkat. Mert jól tudjuk, a számítógép és a videojátékok hatására hihetetlen módon megváltozott a gyermekek audiovizuális világa. Egyáltalán nem mindegy tehát, hogy milyen műsorokon nőnek fel a gyermekek és mit látnak. A felelősségünk óriási, hiszen ez a generáció napi mintegy 4 órát tölt a képernyő előtt.
Optimista vagyok, és hiszem, hogy ebben az együttműködésben létre jön egy olyan csatorna, amely valódi alternatívát kínál gyermekeinknek. Olyan, amelyet ez az igen érzékeny és rendkívül fogékony korosztály szívesen néz majd” – fejtette ki Medveczky Balázs.
Horváth Vanda, az MTVA főszerkesztője szerint sok gyermeknek még mindig a televízió az egyetlen elérhető szórakozás, tájékozódási pont, információkat, tudást innen szerezhet, ezért a gyerekcsatorna megalkotásakor a legfontosabb feladat és legnagyobb felelősség, hogy a gyermeki fantáziát óvják, ugyanakkor engedjék kiteljesedni. „ Az a cél, hogy gyereknézőinket szórakoztassuk, ugyanakkor számukra értéket, kultúrát és tudást közvetítsünk vidám, erőszakmentes, barátságos és tanulságos tartalmainkkal. Nem kell ahhoz televíziós szakembernek lenni, hogy tudjuk, hogy a 3-12 éves korosztály döntően animációs filmeket, ezen belül is meséket, mesés történeteket néz, és hogy esetükben főleg a szülő vagy ismerős felnőtt (nagyszülő, rokon) dönti el, hogy mit nézzenek. Éppen ezért a közszolgálati gyerekprogramok akkor lehetnek sikeresek, ha olyan értékrendet képviselnek, amikkel a szülők azonosulni tudnak, és olyan formát öltenek, ami a gyerekeket szórakoztatja. Ezt tartjuk szem előtt saját gyártású tartalmaink fejlesztésénél is, olyan programokat tervezünk gyártani, amik nem csak a gyereket kötik le, de a szülőknek, nagyszülőknek is élmény nézni, így a közmédia valóban közösségi média lehet, és együtt nézheti azt kicsi és nagy egyaránt. Nem hasonlítjuk össze magunkat másokkal, nincs is miért, hiszen az M2 – A gyerekcsatorna elsősorban erőszakmentes, régi, értékes meséinket mutatja be és az újakkal teremt friss, és tartalmas közeget a gyerekeknek a szórakozásra.” – fejezte be a főszerkesztő.
A sajtótájékoztatón jelen levő színészek – Molnár Piroska, Kautzky Armand, Balázsovits Edit, Balázs Péter és Koncz Gábor – a december 22-én elinduló csatorna Mesebolt című műsorát varázsolták a helyszínre, hiszen a Vörösmarty Általános Iskola kisdiákjainak örömmel mesélték el egy magyar népmese hős, A liliomleány történetét.
m2 (HD) műsor