Az SES Global már egy ideje keresi a lehetőséget a közel-keleti piacra való betörésre, ennek lenne jó eszköze a Spacecom megvásárlása. A Spacecom jó piaci pozícióval rendelkezik Közép Európában is (kimondottan a magyar, a román, lengyel és az ukrán piacon). Az SES már korábban is tárgyalt a közel-keleti piacot kiszolgáló operátorokal célja elérésére, de ez egyelőre nem vezetett eredményre. (A két fő közel keleti operátor az Arabsat és a Nilesat.) Az Amos műholdakon nem "tolonganak" az arab műsorok, mivel az arab világ szemében teljesen izraeli operátorról van szó: a felvásárlás után viszont ez megváltozhatna, mivel az SES Astrához, Luxemburgba kerülhetne át az értékesítés és a műhold üzemeltetése is.
Az SES Global már hasonló felvásárlással jutott piachoz: a New Skies Satellite (NSS) megvásárlását nagyon sikeresnek ítélték.