Műhold és SES együtt a növekedés útján

Írta: Kardos Attila   
2012. április 06.
SES logo A műhold vált a vezető európai televíziós továbbviteli eszközzé; az ASTRA 142 millió otthont szolgál ki; Kelet-Közép-Európában a műholdvevők száma 16 százalékkal növekedett, mely 0,8 millió új háztartást jelent. A műhold maradt a vezető digitális infrastruktúra Magyarországon - szallagcímek az SES sajtóközleményéből.

A SES (Euronext Paris és Luxembourg Stock

Exchange: SESG) bejelentette, hogy a műholdas televíziózás vált a vezető európai platformmá, megelőzve a földfelszíni és kábeles műsorvételezést. Hozzávetőleg 84 millió európai háztartás rendelkezik műholdvevővel (Direct-to-Home, DTH), mint elsődleges vételi eszközzel, ami 22 százalékos növekedést jelent az elmúlt négy évre vetítve. Ugyanezen időszakot tekintve a földfelszíni televíziózás 16 millió, míg a kábel tv 2 millió háztartásból szorult ki Európa-szerte. Az IPTV - televíziós műsorjel továbbítása telekommunikációs hálózatokon IP formátumban - alacsony szintről növekedve jelenleg közel 16 millió háztartást szolgál ki.

Műholdelérés Európában

2011-ben a műholdas műsorvétel növekedésének elsődleges piacai az Egyesült Királyság, Németország, Ukrajna, Lengyelország és Olaszország voltak. A folyamatot a digitális műsorvétel és a nagyfelbontás (HD) fejlődése hajtotta. A műhold jelenleg a vezető digitális eszköz, mely az Európában digitálisan televíziózó előfizetők 186 milliós táborának közel 44 százalélát éri el. A szatellitek digitalizációs aránya 97 százalékos, szemben a földfelszíni vétel 70 százalékos, illetve a 48 százalékos kábeles továbbítással.

A legfrissebb tanulmány azt mutatja, hogy az ASTRA erősítette pozícióit az európai piacokon. Több, mint 142 millió háztartást szolgál ki az ASTRA, mely 7 millióval több mint egy, és 25 millióval több mint négy éve. Az európai televíziónézők fele (57 százalék) az ASTRA közvetítésével fogja a televízióadást. Az összes műholdas háztartás 73 százaléka, mintegy 62 millió otthon az ASTRA ügyfele. Mint a digitalizáció és a HD éllovasa, az ASTRA az utóbbiban is vezető szerepet tölt be. A 29 millió nagyfelbontású adást néző európai háztartásból 23 millió az vállalat szolgáltatását veszi igénybe. Az ASTRA műholdrendszere több mint 270 nagyfelbontású, HD csatornát közvetít.

"Ezen sikerek megerősítik azt a nézetünket, miszerint a műholdvétel a televíziózás legvonzóbb és leginkább időtálló módja", mondta el Norbert Hölzle, vezető európai kereskedelmi alelnök Londonban. "A németországi trend, ahol a műholdas közvetítés a történelem során először előzte meg a kábeles szolgáltatást, érvényesült az Egyesült Királyságban és európai szinten egyaránt, ahol e technológia gyorsabban terjed a többinél.

Kelet-Közép-Európa

A Közép- és Kelet-európai régióban a műholdvevőt használó háztartások száma közel 10 százalékkal növekedett az elmúlt évben, és így elérte a 12,7 milliót. A digitális adás vételét illetően a legkedveltebb választás a műholdvevő a régióban, így a piac 56%-át fedi le. Emellett ez a vezető digitális infrastruktúra 99 százalékos digitalizációs aránnyal, megelőzve a 31%-ot felmutatni tudó kábeles és 34%-os arányt elérő földfelszíni sugárzást.

A régióban az ASTRA műholdrendszer több mint 24 millió televíziós háztartást ér el, melyből 6,1 millió DTH szolgáltatást vesz igénybe, 18 millió háztartás pedig kábeles és IPTV szolgáltatásokat használó otthon. Mindezek alapján az ASTRA műholdak elérése 16 százalékkal növekedett éves alapon, 0,8 millió új háztartást elérve.

Magyarország

A digitális tv több mint 2 millió háztartást ér el Magyarországon, és 0,98 millió család műholdon továbbított jelet fog a tévéjén, mely 46 %-os lefedettséget jelent, a kábeltévét használók aránya 35% (0,73 millió háztartás), míg a földfelszíni adást 11,9%-nyian nézik, ami 0,25 millió háztartást jelent. IPTV-t 0,14 millió háztartásban néznek, ez a piac 7 % - át teszi ki. A műhold tehát a legnépszerűbb infrastruktúra a digitális televíziózáshoz Magyarországon. Ennek digitalizációs aránya 97 % fölötti összehasonlítva a 31%-os kábeles és 46%-os földfelszíni aránnyal.

Az ASTRA 2,6 millió televíziós háztartást ér el műholdjain, kábelen vagy IPTV-n keresztül. A digitális műholdvevővel rendelkező háztartások 40 százalékát lefedik az ASTRA műholdjai (0,38 millió háztartást).

"A csatornák száma és sokszínűsége, a közvetítés minősége és a műholdak könnyebb elérhetősége továbbra is vonzóvá teszi a háztartások számára, hogy műholdas tányér mellett döntsenek. A műholdas szolgáltatások és az ASTRA tényleges növekedése a digitális világban bizonyítja mindkettő vezető szerepét. Mindez kedvező helyzetet kínál számunkra ahhoz, hogy más hálózatokkal felvegyük a versenyt, illetve hogy saját erősségeinket a DSL és szélessávú vétellel kombinálhassuk. Mindezek egyesítése a csatlakoztatott TV-be a lehető legjobb világot hozza el a tv nézőknek." - tette hozzá Hölzle.

Világszerte a SES 1200 HD csatornát továbbít 50 műholdból álló flottája segítségével, és 258 millió háztartást ér el.

A fenti eredmények a 35 európai és Észak-amerikai országban lefolytatott kutatás eredményei, melyeket a SES által évente kiadott Satellite Monitor-ban tett közzé. A tanulmány alapjául 62,000 interjú szolgált, melyeket vezető piackutató cégek folytattak le a német TNS Infratest vezetésével. - áll az SES sajtóközleményében.

Utolsó frissítés ( 2012. április 22. )
 
< Előző   Következő >
Add a Startlaphoz
Hírmorzsák
RTL+ 2021 szeptember 16-tól az RTL+-on és az RTL Most+-on lesznek láthatóak az UEFA Európa Liga és az UEFA Európa Konferencia Ligájának futball mérkőzései!
Tovább...
 
Műsorajánló
TV műsor
© 2024 sat-tv-radio