A problémát megint a Breeze-M modul okozhatta, pontosabban annak a vezérlő rendszerével történhetett valami és az többszöri újraindítások során mindig az előírtnál rövidebb ideig működhetett, ezért a műhold nem közvetlenül a geostacionáris pályára került, hanem egy kissé elliptikus pályán mozog (a Földközelségi pontja kb. 2500 km-rel alacsonyabb) és az Egyenlítőhöz viszonyított hajlásszöge is nagyobb az előírtnál.
A hibás pálya a fedélzeti hajtóművel korrigálható, igaz ezt a korrekciót viszonylag gyorsan meg kell tenni, mert különben a műhold kikerül az orosz irányítás hatóköréből és meg kellene várni, amig ismét belép abba. Mivel a Proton fellövések során közel geostacionáris pályára kerül a műhold, az Express AM6 most a keleti 95 fokos pozíciótól kelet felé "vándorol".
Az Express AM6 a keleti 53 fokon a már kiöregedett Express AM22-t váltja majd. Fedélzetén 44 Ku-, 14 C-, 12 Ka- és 2 L-sávos tp. kapott helyet.
C-sávban minden tp. vehető lesz hazánkban is, míg Ku-sávban lesznek olyan nyalábok melyek egyáltalán nem, míg mások csak nagy antennákkal lesznek elérhetők. A jelenleg vehető csatornák közül az orosz és közép-ázsiai csatornák "elvesztésére" van esély az új műhold üzembeállása után.