Az új megoldásnak köszönhetően a tipikusan 6,5 tonnás műholdak tömegéből 2-2,5 tonna megtakarítható és a gyártási idő is lerövidül. A könnyebb tömegnek köszönhetően párban indíthatók, így a fellövési költségük is alacsonyabb.
Az első ilyen kizárólag xenon hajtóművel felszerelt műholdpár várhatóan 2014 végén/2015 elején indulhat. Ezek egyike a nyugati 3 fokra kerülő ABS-3A lesz, amely a most ott imbolygó ABS-3-t váltja és remélhetően az Afrikára irányuló nyalábjai közül néhány talán hazánkban is vehető lesz.
Az új technológia iránt az SES is érdeklődik és rövidesen tendert ír ki egy ilyen műhold gyártására.
Érdemes azonban megjegyezni, hogy a xenon hajtóművel a geostacionáris pályára állás hosszú hónapokig tart és ugyancsak sok időt vesz igénybe, ha a műholdat másik pozícióba szeretnék átvezényelni.