Újra nyitunk! A megújulás számokban...

Írta: Kardos Attila   
2011. november 03.
m1 logo Az új, őszi műsorrend mindhárom közszolgálati tévécsatorna esetében számos új műsort és komoly szerkezeti változásokat jelentett, amelyek egy hosszú távú stratégia első lépéseként kerültek bevezetésre. A közszolgálati csatornák sajátos szerepet töltenek be a televíziós piacon: a velük szemben támasztott elvárások igen sokszínűek, ugyanakkor a róluk alkotott kép meglehetősen nehezen és lassan változik.

Ezek tudatában a változtatásoktól a vezetőség nem azonnali és robbanásszerű átalakulást és nézettségnövekedést várt – ez nem is lett volna reális. A cél az volt, hogy a közszolgálati tévécsatornák együttesen minél inkább el tudják látni a feladataikat, egymást kiegészítve és támogatva a lehető legnagyobb (és fokozatosan növekvő) nézőtáborhoz jussanak el, színvonalas és minőségi alternatívát kínálva mind a tájékoztatás, mind a szórakozás terén a társadalom legszélesebb rétegeinek.

Figyelembe véve, hogy a nézői szokásrendszer csak fokozatosan, lépésről lépésre módosul, kifejezetten eredményesnek tekinthető, hogy az őszi műsorrend már az első három hétben lényegi átrendeződést eredményezett a nézettségért folytatott versenyben. Október 1. és 23. között a három csatorna együttes közönségaránya főműsoridőben a felnőtt nézők körében több mint negyedével (+ 27%) nőtt, a reklámozói szempontból kiemelt 18-49 éves korosztály esetében pedig kiugróan magas, közel 70%-os a növekmény!

Az m1 megváltozott főműsoridős kínálata miatt naponta hétköznaponként két-háromszázezer fővel többen kapcsolnak a legnagyobb közszolgálati adóra, mint a tavaszi hónapokban, többségük éppen a 18-49 éves korosztályból. Az m1 napi elérése így októberben újra meghaladta a 3,3 millió főt, a három közszolgálati adóé együttesen pedig a napi 4,1 millió főt.

A nézők számára az egyik legvonzóbb műsor (amely egyben a legnagyobb növekményt is magáénak tudhatja) a Maradj talpon! című vetélkedő. A játék meghökkentő és szórakoztató, a műsorvezető – kritikusai szerint is – intelligens, könnyed és profi, így nem meglepő, hogy a produkció nézettsége hétről hétre folyamatosan nő. Három hét alatt a fél ország megismerte, és minden második felnőtt meg is nézett belőle egy kisebb részt. Magyarország legújabb vetélkedőjére október harmadik hetében a csütörtöki adásra már egymillió néző kapcsolt oda, a műsor átlagos nézettsége pedig megközelítette a félmillió főt. A napi 450-470 ezres nézőszám két és félszerese az év első hónapjaiban ebben az idősávban tapasztalt m1-es nézettségnek.

Ugyanígy, jelentős növekmény jellemzi az m1 fél nyolcas Híradóját, amelynek az új struktúra elindulásának 3. hetében átlagosan naponta több mint 650 ezer nézője volt, 20%-kal több, mint a tavaszi és 44%-kal több, mint a nyári hónapokban! Ez naponta több mint 200 ezer fős növekményt jelent.

A vetélkedő és a Híradó csúsztatva az m2-n is ismétlésre kerül, amellyel további olyan nézőkhöz jut el, akiknek az eredeti adásba nem volt módjuk bekapcsolódni. A Híradónál ez további napi 120 ezer főt jelent, ami kb. 30%-kal magasabb érték, mint az év első 5 hónapjának nézettségi szintje.

A nagyszabású szórakoztató produkciók közül a Magyarország, szeretlek! című, vasárnap esti vetélkedő az első héttől kezdve igen sikeresen debütált: alkalmanként 650-700 ezer nézője van, de a kedd este adásba kerülő DTK Show is ígéretes. Mindkét műsornál feltűnő a fiatalabb nézők bekapcsolódása: a vetélkedőnél a megszokottnak háromszoros, a talk-shownál a nyári időszakhoz képest másfélszeres az 50 évalattiak nézőszáma. Az említett műsorok mellett számos új sorozat is indult mind az m1-en, mind a Duna TV-n, amelyeket a nézők kedvelnek, és amelyek szinte kivétel nélkül emelik a csatornák nézettségi átlagát. - áll az MTVA közleményében.

 
< Előző   Következő >
Add a Startlaphoz
Hírmorzsák
Story4 Csehországban és Szlovákiában indít új tévécsatornát a Network4 csoport, megkezdve ezzel a médiacég nemzetközi bővülését. A február 7-étől fogható STORY4 elsősorban a női nézők igényeire épít romantikus, valamint családbarát minőségi sorozataival és filmjeivel hiánypótló szerepet tölt be a cseh és a szlovák piacon. Az új csatorna HD minőségben érkezik.
Tovább...
 
Műsorajánló
TV műsor
© 2024 sat-tv-radio